måndag 9 mars 2009

Sea world- rolig eller tragisk?

Sa jag ar ju inte den som bloggar sa mycket och nar jag bloggar sa blir det inte om sa mycket. Kan lixom inte fa for mig att skriva ner det jag varit med om, hur gor man det?? om man nu som jag ar helt urusel pa att beskriva grejjer.

Men till overskriften. Jag var till Sea world igar och det ar en ganska ok varld, ratt sa liten sa jag skulle absolut inte aka dit under hog sasong...
Typ tva karuseller (vilka ar faktiskt riktigt roliga) men sa kommer man ju for att se Shilo (tror han/hon hette sa, vet att jag kommer bli tillratta visad med namnet) ar ju den kanda :killer whale" dom har dar. Typ 3-4st sa otroligt underbara varelser, men dom tillhor havet, inte en pool i mitten av ingenting, Florida...
Samma med delfinerna. (helt otroligt vilka smarta djur)
MEN jag maste saga detta, nage FRUKTANSVART var nar man gick in och sag isbjornarna...dom har ett litet rum med latsas is och fejk himmel (ja, dom maste vara inomhus for att kunna halla kylan) men sa himla olycklig sag han ut.

Nu vet inte jag om dessa djur kanske blivit raddade osv. MEN kom igen, det finns en grans for hur mycket man kan forstora djur livet for att manniskorna behover underhallning. Radda dom, trana dom for att sa fort sa mojligt bli lamnade ut i deras riktiga habitat.

Jag betalade inte for biljetten sa i stora hela sa har jag inte halpt den varlden nagot..;0

har fortfarande inte kameran, men snart sa!

Horde ni om kvinnan som en orangutang har slitit av ansiktet, nastan fatt av hela kaken och nastan slet av bada handerna for?
Den apan bodde med en tant i flera ar i hennes hus och jag tycker absolut inte detta ar apans fel overhuvudtaget! Vad tycker ni? kan beratta mer om handelsen om ni vill veta och inte hort.

Annars sa kommer jag nyss hem fran att ha atit lite grek mat och vart och bowlat.
Ska snart dra till gymmet och sen fixa grasklipparen, yiiiihaaaa!!!;) se ja kan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

För att kommentera, skriv ditt meddelande och välj sedan vilket namn du vill skriva under med. Om du inte är medlem på någon av sidorna som föreslås kan du enkelt välja "Namn/webbadress" eller "Anonymt".